Livet på havet

Då var det tredje dagen på båten och för att vara ärlig var de första två dagarna inte "jätteroliga"
Men idag, då hände det ett och annat. Jag har märkt att all personal har jobbat där i minst 30 år, vissa hade t.o.m slutat räkna år, då har man gått långt!
Jag prata väldigt mycket med en person idag, först såg jag henne som en sur person, men vi hade rätt roligt ändå. Hon visste precis hur allt gick till, när de danska barnen invandera shoppen sa hon "och nu kommer de börja fäktas med tuggummipinnarna" En minut senare stod de och fäktades. Någon sekund senare sa hon "Och nu kommer de gå bort till parfymhyllan och spruta parfym på varandra" Det drjöde inte länge förrän de sprutade på varandra. Lite småfräckt.
Sen måste jag tillägga en viktigt sak! Idag... befann sig en snäll dansk på båten? Jag stod och sortera då han kom han in, titta på mig, och fråga hur jag mådde? Visst var han lite invandrare, men dansk var han. Då blev jag lite smått chockad.
Någon timme senare begav jag mig mot ett rum för att ta lite dricka, där satt  ca 4 äldre damer/tanter och förde ett samtal. Det lät följande..
- Och vet ni vad hon sa till mig?
- Nej, berätta!
- Åh, jag träffade världens man när jag var ute i lördags, vi höll på nästan hela natten, herregud..
- Sa hon det? Då måste hon ha rätt ont i i sin..
- *skrattskrattskratt* jo, jag håller med! Det måste hon haft.
Inte trodde jag att 45-50 åriga tanter satt och förde sådanna samtal. Menmen.
Kenneth var ledig idag. Fast jag kan säga att hans ersättare var en av de skönaste människor jag någonsin träffat. Vilken snubbe. Han var runt 40 skulle jag gissa på. Något av det första han sa till mig var "Bara så du vet är jag bara ute efter sex...... Men inte med dig såklart. Utan med honom *peka på sin kollega*"
Jag hjälpte till att lägga fram godis på hyllorna då jag fråga,
- Vad heter du?
- Det kan jag inte säga, för då måste jag fråga dig vart du bor.
Hans kollega gick lite senare fram till mig,
- Jag tror han är avundsjuk på dig, därför håller han på. Han hade velat vara i din ålder förstår du. Visst är du det Henke?
- Jag? Nej, absolut inte. Tro mig, jag kan visa henne saker hon aldrig någonsin vart med om, hon hade kunnat få se massor av små tindrande stjärnor överallt och ljus i alla färger. Men nu vet jag inte riktigt vad ni syftar på.. Jag tänker självklart på julen, inget annat. Fast det kanske inte var vad ni pratade om?
- Nej..
- Ja då kan det bli lite fel.
När vi fortsatte med godiset kom han plötsligt fram till mig "Du Sandra, som till alla andra säger jag även detta till dig nu, böj dig aldrig fram när jag står bakom. Okej?"
Som jag skratta, hela tiden. Henke, mannen med kulmage, och sex på hjärnan.
När jag hängde upp påsar på hyllorna hade jag en av hans kollegor, nedanför mig som stod på knä och la godis på en annan hylla.
- Men Robbann, kolla, nu ar du ju chansen! Fria till henne då! Kom igen Robban.
Robban yttra inte ett enda ljud.
- Men kom igen! Jag vet att hon är din enda kärlek.

Vilken dag.. Inte visste jag att Scandlines kunde vara så roande, imorgon är Henke kvar, och på fredag är Kenneth tillbaka. Dock har Henke kammat hem seger när det kommer till vem som är skönast/fräckast och halvbäst helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0