2011

Januari
Tänkte nog som alla gör "det här ska bli det bästa året". Rätt intressant hur man verkligen tror på det varje år. Det ska erkänans att jag fic ken helt fantastisk start. Efter tolvslaget snurrade jag runt på ett vardagsrumsgolv och kände lycka ut i fingertopparna.

Februari
Fyllde sexton. Hade en helt underbar födelsedag. Marängsviss tårta och ledaruttagning på friskis. (som jag för övrigt klarade), fin uppvaktning av vänner och det fortsatte in på alla hjärtans dag. Jag kommer så väl ihåg på min födelsedag när jag tänkte för mig själv "alla frågor borde vara besvarade nästa födelsedag". Det är skrämmande att jag hade rätt. Nu vet jag allt som då var stora frågetecken. Det måste även tilläggas att jag åkte till Berlin med fantastiskt fina vänner

Mars
Underlig månad. Bestod mestadels av tankar. Spenderade många helger med hon som jag inte skulle kunna leva utan. Vi diskuterade allt för mycket och det som inte fick bli sagt kom på tal. Drog slutsatser och nu i efterhand stämde nog de flesta.

April
Åkte iväg härifrån och hade en jättefin helg. Skrikmusik, falafel, vägbeskrivningar, toastmackor med ketchup, Jakob Hellman, tandkrämsmustasch, ljusblåa väggar. Jag tror vissa skratt ligger kvar, men jag vågar inte säga för mycket. Om jag inte minns fel var det i slutet av april som jag åkte till Furuboda på utbildning. Tränade ofantligt mycket och sista kvällen dansa vi genom skogstraktor med en högtalare och ficklampor.

Maj
Minns att jag inte tyckte om den här månaden. Den var en skam för året.

Juni
Började månaden med att åka till Uppsala för fortsatt utbildning. Kan säga att jag aldrig har tränat så mycket som jag gjorde under de fem dagarna. Efter halva månaden slutade jag grundskolan. Jag såg fram emot gymnasiet så pass mycket att det brann i fingrarna. Var fruktansvärt trött på det gamla och ville inget annat än träffa nytt folk, och upptäcka nya världar.

Juli
Det var sommar och hände otroligt mycket. Knöt djupare band med vänner och började snurra runt på lördagskvällarna. Vi blev ett stadigt gäng som jämt umgicks. Kände att de här vännerna vill jag aldrig släppa taget om. Jag åkte till huvudstaden. Hade aldrig varit där innan. Gick på skansen, vandrade genom stadens gator och såg kända ansikten på uteserveringar.

Augusti
Började gymnasiet. Trettio nya ansikten som jag tydligen ska ta studenten med. Vi åkte till Önnarp och levde farligt ute i skogarna. Va uppe hela nätterna och eldade i tälten. Och det är rätt otroligt hur man kan gå från att inte känna någon alls till att lära känna sin klass på enstaka dagar.
September
Fick finbesök från Kalmar. Vi åkte till Danmark, jag vissade henne Helsingborg och vi skrattade långt ut på nätterna.

Oktober
Fick känna på ny sockerdricka och för att vara ärlig hade jag verkligen jätte roligt. Sprang runt i regnet, dålig humor, och promenader genom staden. Jag åkte till Egypten i två veckor. Kopplade av och behövde inte röra ett finger. Åt gott, umgicks med dem som funnits där sen födseln, och hade en otrolig hemlängtan. Det ska även tilläggas att under denna månad åkte C iväg till en annan världsdel. Jag tror varenda själ som känner henne har en saknad inom sig. För det är hon som förgyller vardagarna. Det är tur att hon återvänder någon gång i april det här året.  Tycker det räcker mer än väl med sex månader.

November
Vet inte riktigt hur jag ska beskriva den här månaden för det hände så mycket. Det började gå väldigt bra i skolan, jag hade fina kvällar och lyssnade mycket på Oskar Linnros.

December
Väldigt händelserik månad. Började med att jag gick runt med knutna nävar. Det släppte efter ett tag när jag insåg att jag inte orkade bry mig. Och idag bryr jag mig inte alls längre. Julafton som var förträfflig. Dock måste jag säga att nyår var det bästa på länge. Höll nyårsstep på morgonen med bästa Jenny. Har nog aldrig kört ett roligare pass i hela mitt liv. Ville göra om det igen, igen och igen när jag senare tänkte tillbaka. Kvällen blev oförglömlig. Den spenderades med otroligt bra människor. Vet inte hur jag ska sätta ord på det hela. Vi åt gott, skrattade, höjde glasen och skålade för framtiden. Snurrande, kyssar, siffror, ännu mer kyssar och promenader i mörkret. Det kunde inte ha blivit ett bättre avslut på året.

Och nu är det nytt år. Jag tänker säga "det här ska bli det bästa året", för det finns absolut ingenting som talar emot.

Kommentarer
Postat av: Hilda

And she is back!



Med ett inlägg bättre än någonsin innan.



Ta min hand så gör vi detta (halv)år underbart <3

2012-01-05 @ 02:07:49
Postat av: Jenny

Håller med, det här året ska bli det bästa! (Kan inte bli sämre nu, för min del).

Och så kul att köra nyårspass med dig, sååå jäkla apkul =D

God fortsättning!

2012-01-08 @ 21:50:52
URL: http://penkan-jennysblogg.blogspot.com/
Postat av: stephanie isabell

kikar in & önskar dig en trevlig kväll!

2012-01-08 @ 22:39:44
URL: http://sisabell.blogg.se/
Postat av: Sofia

fin blogg:)

2012-01-08 @ 22:47:16
URL: http://soffesblogg.blogg.se/
Postat av: Linnea

Det låter ju som ett rätt bra år! :)

Vad var det roligaste? :)

2012-01-08 @ 22:55:47
URL: http://erne.blogg.se/
Postat av: CASY LINDELL

Fin header du har! :)

Skulle bli jätte glad om du kunde klicka in på min & berätta vad du tycker om mina bilder :)

kram

2012-01-08 @ 23:17:17
URL: http://casylindell.blogg.se/
Postat av: nina

mkt fin blogg!! :D like your style!

2012-01-08 @ 23:22:59
URL: http://ninass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0