Två dagar till.

Jag brukar ofta skriva om när jag jobbar, praoar eller hittar på något jag vanligtvis inte gör.
Därav kommer jag nu berätta om min vecka på Edenhall, som är slut om två dagar.

Jo, ett jobb på Edenhall innebär att du fräser, svarvar och muttrar. Hade du haft jobbet jag har hade du mest kopplat slangar. Saken är den att Edenhall har funnits i 85 år och det har enbart bestått av killar. Jag är alltså den första tjejen som sätter på mig en smutsig dräkt och skruvar slangar och muttrar olika block (som det tydligen heter.)
Ok, första halvtimmen i måndags gick väl helt ok men det dröjde inte länge förrän jag ställde frågan "hur hamnade jag här?" till mig själv. Det jag har väldigt svårt att förstå är alla dessa män/gubbar som jobbat där i flera år. Min pappa exempelvis, han har arbetat där i 15 år. Dag ut och dag in. Varje dag, 7-4. Jag förstår inte? Jag har jobbat där i 3 dagar och har redan fått utbrott inombords. Jag kan helt ärligt inte somna på kvällarna för jag vet att när jag vaknar, då ska jag jobba. Även om jag tjänar en summa pengar så hade jag klarat mig bra utan dem. För det är inte värt det.

Jag förstår numera uttrycket "män jobbar och kvinnor hör hemma i köket". Det är fullkomligt sant. Och för er som inte tror mig, ring mig, så skall jag allt fixa jobb till er och då ska ni få se att jag har alla rätt i världen. Som kompensation för att jag har rätt kräver jag en glass av dig.

Då ni säkert tänker "Varför säger hon inte ifrån Varför slutar hon inte bara jobba där?" Då kan jag förklara för er att min pappa står mig varmt om hjärtat. Det sista jag vill säga till honom är "Du pappa, jag vill inte jobba här, det suger och jag orkar inte". Det var trots allt han som fixade jobbat till mig, som hade en god tanke och ville att jag skulle tjäna en extra hacka. Jag vill heller inte verka dålig, svag eller liknande. För jag klarar av det. Precis.

Som tur finns det trevliga sommarpojkar i min ålder som man kan småprata med emellantåt.
De bjuds gratis varm choklad och nån gång har jag känt mig rätt häftig. 
Jag kan även erkänna att efter att ha jobbat där är jag studiemotiverad något så. För om det är något man inte ska göra, så är det att jobba med något man inte tycker är roligt.

Sov gott, imorgon ringer klockan 06.15 för ännu en arbetsdag.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det är det bästa sättet för att inse att det är värt att verkligen lägga tid på att studera sen.



Heja dig Sandra, jag är imponerad av din inre styrka!!! Kram =)

2011-07-14 @ 07:31:08
URL: http://jenkanspenkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0