Tålamodet föll rakt ner i golvet

Det ligger nycklar lite överallt, men det är inte förrän vi snubblar på dem som vi inser hur dumt placerade dem är. Och jag går runt med samma nyckel varje dag. Skillnaden är att jag tappade den för ett litet tag sedan. Den försvann och jag sprang runt och letade efter den. Då jag plockade upp alla dessa dumt placerade nycklar och testade om någon av dem var min. Men ingen passade den dörr som jag vanligtvis brukade gå igenom.
Däremot öppnades ett dussin andra som visade vad de nya nycklarna kunde erbjuda.
Men jag stängde dem lika fort som jag öppnade dem.
Jag försökte att inte lägga handen i jackfickan där den alltid brukade ligga.
Men det hände att jag gjorde det ändå och jag insåg hur tomt det var. Ingenting fanns där. Jag blev nog lika besviken varje gång men det visste ingen om. Men när jag en dag flyttade på ett bord föll en nyckel ner på golvet och jag vände mig hastigt om.
Det var min nyckel. Fast nu var den lite skavd. Den var inte i perfekt skick längre.
För jag hade missat den trots att den legat framför mig hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0