What doesn't kill will probably try again

Fyllde sjutton. Fick obeskrivligt fina hälsningar. Jag tror jag har världens finaste vänner. Vet inte hur jag hittade dem, men jag antar att lite tur här i världen måste man ha.

Två dagar innan min födelsedag fick jag finbesök. Det bjöds på marängsviss och jag fick önska mig något. Minns så väl när jag var yngre och önskade mig att jag kunde trolla och flyga. Jag trodde så pass djupt på födelsedagsönskningar att jag trodde de hade inträffat när inbillningen tog över och stolen faktiskt "rörde" sig. Desto äldre jag blev desto mer realistisk blev jaq. Istället önskade jag mig kärlekshistorier. Året därpå, när historierna trasslat till sig önskade jag mig att allt skulle lösa sig igen.
Jag övervägde att önska mig ännu en kärlekshistoria i år. Men det vore onödigt. För då är nästa års önskning bortkastad. Istället blåste jag ut ljusen och önskade mig något jag dessvärre inte kan berätta. 

För då går den inte i uppfyllelse. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0