Ingen sörjer när du dör, ingen ska sakna det du gör, ingen vill veta var du köpt din tröja

Det är måndagskväll. 
Vi yrar runt i en stad full av liv. Vi skrattar, höjer rösten, och dansar genom gator vi alltid gått på. Plötsligt trillar nybyggda murar samman och två stadiga ben blir skakiga.
Blåa ögon, svart kavaj, fluga, ljusbrunt hår.

Klockan blir mer än midnatt och det är för mycket på en gång men jag vill dansa fastän hjärtat brister. Hög musik spelas och lyckan kan inte bli större. Jag har så roligt att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Det är händer runt midjan, kavaj över axlarna och pussar på kinden. Kvällen får aldrig ta slut. Men det blir aldrig som man vill för plötsligt är vi på väg hem. Ingen av oss säger någonting, men leendet syns tvåtusen mil bort.

Och trots att vi aldrig kommer få vår måndagskväll igen har det ingen betydelse, för vi fick den bästa man ens kan tänka sig.

Kommentarer
Postat av: Jag tror du vet

En fantastisk dag.

Kvinnan med kjol har aldrig haft ett sånt brett leende på sina läppar

Smilet slutade vid öronen men det stoppade inte henne

Dessa dagar har förevigt en plats i både hjärta, hjärna och dagbok

Den höga musiken, svansarna, "festfixarna" och allt annat är något jag gärna vill uppleva med henne igen

Kan du inte ge henne en puss på kinden från mig?

Eller nej, jag skickar en slängkyss. Ta den i handen, lägg ner den i en påse, stäng och rulla ihop den och lägg den i fickan.

Ta sedan upp den och använd den när du som mest behöver den

Kärlek till dig

2012-05-07 @ 16:37:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0